Zoeken:

Branded content: de balans tussen lezer en klant. 

Wie bij Mediahuis aanklopt voor branded content weet zich verzekerd van een groot publiek. Dat publiek is voor ons heel belangrijk. Adverteerders zijn dat eveneens. Beiden willen we blij maken, want alleen dan spreken we van succesvolle branded content. 

Wij werken op de B2B afdeling van Mediahuis met professionele contentregisseurs die allemaal ruime ervaring hebben opgedaan bij diverse redacties. Dit doen wij bewust omdat we vinden dat branded content een journalistieke aanpak verdient en we de lezers niet willen verloochenen. Onze content moet te allen tijde goed zijn, gesponsord of niet. 

Op één lijn 

Daar wringt weleens de schoen. Wat wij goede content vinden voor onze lezers, is niet altijd direct wat de adverteerder voor ogen had. Vaak speelt ook een mediabureau nog een rol, waardoor we meerdere partijen op één lijn dienen te krijgen. Sommige klanten leven nog altijd ten onrechte in de veronderstelling dat zoveel mogelijk hun merknaam in het artikel genoemd moet worden. Met lekker wat overdrijving erbij, want dan moet het wel verkopen.  Voor ons, de schrijvers die de content maken, is het soms een strijd om klanten en mediabureaus te overtuigen dat wat zij voor ogen hebben, niet per definitie goed ‘scoort’ op onze titels. Wij kennen onze titels als geen ander en weten wat de lezer wil lezen. 

Touwtjes uit handen 

Gelukkig zijn er steeds meer klanten die dat inzien, ook doordat ze het in de praktijk hebben ervaren. De ervaring leert: hoe meer wij leidend mogen zijn, hoe beter de content aanslaat. En dat is voor alle partijen alleen maar positief. Natuurlijk is het lastig voor adverteerders en mediabureaus om de touwtjes uit handen te geven. Maar bedenk wel, je loopt in een restaurant ook de keuken niet in om te vertellen hoe de kok jouw salade niçoise moet klaarmaken. 

Bij Mediahuis zijn we niet eigenwijs. Maar we zijn wel wijs – geworden door ervaring. 

De lezer is koning 

De klant is koning, alleen hebben wij nóg meer koningen. En dat zijn onze abonnees en lezers. Als die onze content niet pruimen, sla je als adverteerder ook de plank mis. Goede branded content gedijt dan ook het beste als het past bij ons publiek. En geen zorgen, die merknaam noemen we ook écht wel. 

Wil je meer weten over adverteren of wil je weten wat Mediahuis voor jouw merk kan betekenen? Neem dan contact met ons op. Ons team staat voor je klaar.