Zoeken:

BBC Studios, producent en wereldwijde distributeur van innovatieve en hoogwaardige audiocontent van de BBC, is een samenwerking aangegaan met het toonaangevende audiobedrijf Audiohuis om de BBC-podcasts te vertegenwoordigen op de reclamemarkt in Nederland.

Audiohuis is onderdeel van Mediahuis, een vooraanstaande uitgever met een portfolio van meer dan 30 nieuwsmerken in vier landen. Als all-in-one audio agency is Audiohuis gespecialiseerd in de verkoop van advertenties voor een groot aantal onafhankelijke podcastmakers en -uitgevers, evenals in het produceren en distribueren van podcasts. Ook maakt Audiohuis branded podcasts voor merken die hun verhaal krachtig en impactvol willen vertellen via audio.

De BBC is een van de grootste producenten van audiocontent ter wereld, met een breed scala aan premium podcasts die populair zijn onder Nederlandse luisteraars. Voorbeelden hiervan zijn Global News Podcast, F1: Chequered Flag, You’re Dead to Me en de met goud bekroonde serie Good Bad Billionaire van de British Podcast Awards. Vorig jaar richtte BBC Studios een speciale audiodivisie op, waarmee het bedrijf zijn commerciële mogelijkheden op de wereldwijde audiomarkt verder kan benutten.

Louise la Grange, SVP BBC Audio, Digital News and Streaming bij BBC Studios, zegt:

“We zijn verheugd om deze samenwerking met Audiohuis te starten en zo de BBC-podcasts te vertegenwoordigen op de Nederlandse reclamemarkt. Gezien de enorme groei in populariteit van podcasts in Nederland in de afgelopen jaren, en het feit dat we inmiddels een groot en loyaal luisterpubliek hebben opgebouwd, zijn we enthousiast over de kans om nieuwe adverteerders kennis te laten maken met ons hoogwaardige audiocatalogus, waaronder World of Secrets, Football Daily en You’re Dead to Me. Voor merken die het beste van de BBC-doelgroep willen bereiken, bieden we nu nog meer mogelijkheden om BBC-podcasts te integreren in campagnes binnen het bredere portfolio van BBC Studios.”

Edwin Koeners, Sales & Business Development Manager bij Audiohuis, voegt toe:

“Bij Audiohuis zijn we trots op de samenwerking met BBC Studios, een wereldwijd icoon op het gebied van hoogwaardige audiojournalistiek en storytelling. De BBC biedt een indrukwekkende catalogus van premium podcasts die een loyale luistergroep in Nederland hebben opgebouwd. Deze samenwerking stelt ons, maar ook onze partner Talpa Media, in staat om adverteerders te verbinden met een van de sterkste podcastportefeuilles ter wereld. We kijken ernaar uit om merken te helpen hun verhaal te vertellen in een hoogwaardige, vertrouwde en impactvolle audio-omgeving.”

Over BBC Studios
BBC Studios is het belangrijkste commerciële onderdeel van BBC Commercial Ltd en realiseerde het afgelopen jaar een omzet van £1,8 miljard en voor het derde opeenvolgende jaar een winst van meer dan £200 miljoen. Het bedrijf is opgebouwd uit twee pijlers: de Content Studio (voor productie, investering en distributie van content wereldwijd) en Media & Streaming, met BBC-merkenkanalen, platforms zoals bbc.com en BritBox International, en joint ventures in het VK en internationaal. BBC Studios produceerde vorig jaar meer dan 2.800 uur aan bekroonde Britse programma’s voor een breed scala aan publieke en commerciële omroepen en platforms wereldwijd. Het aanbod is internationaal erkend in een breed scala aan genres, met bekende titels als Strictly Come Dancing/Dancing with the Stars, de Planet-series, Bluey en Doctor Who.