Feest op de redactie van Autovisie. Voor de tweede maand op een rij heeft de website een bezoekersrecord gevestigd: in november bezochten 1,2 miljoen unieke bezoekers Autovisie.nl. Het online bereik van de titel is binnen twee jaar verdrievoudigd.
“Naast het magazine hebben we nu een ijzersterke online tak die Nederlandse autoliefhebbers steeds beter weten te vinden”, zegt hoofdredacteur Jaco Bijlsma. “Het potentieel van Autovisie is enorm”, zegt Ramon Mens, tech lead bij de Digital Platforms van Mediahuis Nederland. “De afgelopen tijd is er zowel aan de technische als redactionele kant veel geoptimaliseerd. Met de verbeterde website en een sterke strategie voor SEO en social verwachten we dat Autovisie nog veel verder zal groeien.”
Er zijn nog veel meer plannen. Begin 2022 lanceert Autovisie een premium-formule. De unieke tests, interviews en reportages uit het magazine zijn dan ook online te lezen. “Zo spreken we straks ook een veel jongere doelgroep aan die ons overal kan lezen”, zegt Bijlsma.